نوشته شده توسط : رضا جورابلو

 

6 روش براي جداسازي شکر از نمک

چگونه نمک و شکر را که با هم مخلوط شده اند از هم جدا کنيم؟

روش اول:مقداري الکل را به مخلوط اين دو بيفزاييد. الکل به اين دليل که داراي عامل هيدروکربني ناقطبي است، شکر را که آن هم عامل هيدروکربني دارد، در خود حل مي‌کند. ولي نمک که ماده‌اي يوني است در آن حل نمي‌شود. به اين ترتيب با يک صافي مي‌توان بلورهاي نمک را جدا نمود. پس از مدتي هم الکل تبخير مي‌شود و دوباره بلورهاي شکر به دست مي‌آيند

روش دوم: روش تبلور است که بر اساس آن، هر ماده به دور هسته‌اي از جنس خودش متبلور مي‌شود. براي جدا کردن شکر و نمک با اين روش، مخلوط نمک و شکر را پس از انحلال در آب، گرم کنيد و به صورت محلول اشباع درآوريد. هم‌زمان دو نخ در محلول آويزان کنيد که به يکي از نخها تکه‌اي سنگ نمک و به نخ ديگر تکه‌اي نبات بسته شده باشد. پس از مدتي، هر ماده به دور بلور همجنس خود جمع و متبلور مي‌شود.

روش سوم:چون شکر مولکولي در آب حل مي شود و نمک يوني، ميتوانيد مخلوط را در آب حل کنيد و آن را از ستونهاي تبادلگر يوني که قادرند کاتيونها و آنيونهاي موجود در آب را از آن جدا کنند، عبور دهيد. در مسير تبادلگر يوني، يونهاي مثبت Na و يونهاي منفي Cl از آب جدا مي شود و شما در آن سو فقط محلول آب و شکر داريد و جدا کردن شکر از آب هم کار سختي نيست. جدا کردن يونهاي کلر و سديم هم با بازگرداني ستون تبادلگر اتفاق مي افتد.

روش چهارم: به علت تفاوت در وزن مولکولي شکر و نمک، ميتوان از سانتريفيوژ، که بر اساس تفاوت در وزن مولکولي مواد را از هم جدا ميکند، استفاده کرد.

روش پنجم: به علت تفاوت در اندازه ي بلورهاي نمک و شکر، ميتوان از صافي هايي با اندازه ي روزنه هاي بسيار ريز نيز استفاده کرد البته به شرطي که اندازه ي بلور بزرگتر را بدانيم.

البته از روش بسيار جالب تري هم مي توان استفاده کرد به اين صورت که شکر و نمک را جلوي يک تعداد مورچه مي ريزيم. مورچه ها شکر را جدا مي کنند و نمک باقي مي ماند

 

 

فروش نمک صنعتی و نمک تصفیه شده یددار

انواع نمک صنعتی با دانه بندی متنوع شامل:

سنگ نمك،نمك شيلاتي،نمك نخودي، نمك شكري، نمك صدفي، نمك پودري(نمك نرم صنعتي)،نمك ميكس

و نمک تصفیه شده به روش تبلور مجدد بدون ید و یددار

بهره برداري از بزرگترين معدن سنگ نمك خاورميانه

بسته بندي متنوع از 25 تا 1500 كيلويي

كمترين زمان، بالاترين كيفيت، مناسب ترين قيمت

همكاري جهت حمل تا بنادر و كليه نقاط مرزي، ترخيص و حمل تا مقصد (به ويژه حمل دريايي)

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

09121385995-02188559731-02188559735-02188559743

دفترمرکزی: تهران - خ وزراء - کوچه ششم - پلاک 20 -واحد 5

کارخانه: گرمسار

تلفن :   88559731-88559735-88559743

فکس :02188559750

تلفن مدیریت : 88103875-88103876

موبایل : 09121385995

ایمیل : Info@Golnamak.com

جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت شرکت دیدن فرمایید.

وب سایت: www.Golnamakco.com



:: بازدید از این مطلب : 1494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جورابلو

                                                  رایجترین گیاهان برای کاهش چربی خون

 

 

رژیم غذایی نامناسب، استفاده از غذاهای چرب و پرکالری، فرهنگ ناصحیح استفاده بیش از حد از غذاهای فوری (فست‌فودها) نظیر پیتزا، سس مایونز، فرهنگ نادرست مصرف زیاد گوشت قرمز در جامعه و زندگی کم‌تحرک ماشینی در کشور ما باعث شده است افراد زیادی به مشکل بالا بودن چربی و کلسترول خون یا چاقی مبتلا باشند.

اولین و بهترین راه برای کاهش یا رفع این مشکل، اصلاح رژیم غذایی است. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های غذایی، کاهش مصرف گوشت قرمز و برنج و استفاده بیشتر از سبزیجاتی نظیر کلم، کرفس، هویج، کاهو، اسفناج، کدو و ... در رژیم غذایی روزانه است. مرف بیشتر غذاهای دریایی و سایر ترکیبات حاوی روغن امگا 3 نیز توصیه می‌شود.
گیاهان دارویی زیادی نیز وجود دارد که کاهش‌دهنده چربی خون نیز هستند مانند:
* دم‌کرده آویشن که از دیدگاه طب سنتی ایران دفع‌کننده رطوبت و بلغم از بدن است، از پایین آورنده‌های مناسب چربی خون محسوب می‌شود.
* مصرف روزانه یک قاشق چای‌خوری پودر یا نیمکوب شده سیاه‌دانه یا دانه تره هم می‌تواند در کاهش چربی خون نیز تأثیر داشته باشد.
* سیر، سویا، گشنیز، جعفری و شوید از سبزیجات موثر در کاهش چربی و کلسترول است. به عنوان مثال، نوشیدن دم‌کرده شوید و لیمو عمانی یک ساعت پس از غذا می‌تواند در کاهش سطح کلسترول و چربی خون موثر باشد.
* چای پور (Puer) یکی از معروف‌ترین انواع چای چینی است که دارای خواص بسیار قوی کاهنده چربی و کلسترول است.
* دم کرده پوست نارنگی و زنجبیل نیز می‌تواند موثر باشد.
* جومینگ ز (Jueming ze) نیز گیاه بسیار موثری در کاهش چربی، کلسترول و قند خون است.
* نوشیدن دم‌کرده زینان و عناب نیز در این امر موثر است.
* مصرف سماق همراه غذا نیز به دلیل تأثیراتی که روی صفرا دارد، می‌تواند تأثیرات مناسبی در پایین آوردن چربی خون داشته باشد

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا جورابلو

اسفناج

امروزه مردم بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای آسیایی و اروپایی از اسفناج نه تنها برای عطر و طعم دلنشین‌اش بلکه به خاطر خواص غذایی و درمانی که دارد در وعده‌های غذایی خود به‌ویژه غذای کودکان و نوجوانانشان استفاده می‌کنند.

 

دکتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتی چین برخی از خواص درمانی اسفناج را از دیدگاه طب سنتی چین با ما درمیان می‌گذارد.

 

 

۳ بار در هفته اسفناج بخورید

 

از دیدگاه طب سنتی چین، اسفناج گیاهی است که طبیعتی خنک و ملین دارد بنابراین مصرف آن در افرادی که دچار اختلال در عملکرد دستگاه گوارش هستند یا با کندی حرکت روده‌ها مواجهند بسیار ضروری است، زیرا این سبزی مغذی می‌تواند بهترین دارو برای درمان یبوست به‌ویژه در افراد می‌انسال و کهنسال باشد. علاوه‌بر این اسفناج توسط درمانگران طب سنتی چین به‌عنوان یک غذای دارویی در درمان بیماران مبتلا به دیابت و افرادی که دچار خستگی، ضعف و سرگیجه هستند، تجویز می‌شود.

 

 

اسفناج مرهم بیماری‌های گوارشی

 

اسفناج یکی از بهترین غذاهای دارویی برای افرادی است که دچار کم‌خونی هستند.

درمانگران چینی اسفناج را بهترین مرهم برای بیمارانی می‌دانند که کم‌خونی آن‌ها ناشی از خونریزی‌های گوارشی است. به‌عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئید یا بواسیر یا افرادی که مبتلا به خونریزی معده یا زخم‌های معده هستند می‌توانند اسفناج در سبدغذایی خود قرار دهند. مصرف این سبزی به تنهایی یا در کنار موادغذایی دیگر می‌تواند تاثیر زیادی در خون‌سازی و جبران کم‌خونی ناشی از خونریزی‌های گوارشی داشته باشد.

 

 

چگونه خواص اسفناج را حفظ کنیم

 

برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد هرگز آن را آب‌پز نکنید. قرار دادن این سبزی هنگام شست‌وشو درون آب یا پختن آن به وسیله آب، موجب از بین رفتن خواص مفید و ویتامین‌های آن می‌شود. بهترین راه‌حل آن است که اسفناج را تفت دهید. می‌توانید برای این کار از مقدار بسیار اندکی روغن استفاده کنید. ترکیب اسفناج با انواع گوشت‌های قرمز در وعده غذایی بهترین و مفید‌ترین ترکیب‌هاست زیرا خواص مفید اسفناج در کنار گوشت قرمز بهتر جذب بدن می‌شود.

 

 

در چه شرایطی اسفناج نخوریم

 

گاهی پیش می‌آید، بدنمان در شرایطی قرار دارد که مصرف برخی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیز ممکن است برای آن مضر باشد. اسفناج نیز از این امر مستثنا نیست. زمان‌هایی پیش می‌آید که باید از مصرف این گیاه مفید و شفابخش پرهیز کرد.

 

افراد مبتلا به اسهال نباید اسفناج مصرف کنند زیرا اسفناج به‌دلیل خاصیت ملین بودنش موجب تشدید اسهال می‌شود.

 

زیاده‌روی در مصرف اسفناج موجب بروز آکنه در برخی از افراد می‌شود. بنابراین همواره باید نه تنها در مصرف اسفناج بلکه در مصرف هر ماده غذایی تعادل را درنظر داشت.

 

 

نکات طلایی درباره اسفناج

 

با دانستن این نکات بهتر می‌توانید از ارزش‌های غذایی اسفناج و تاثیر آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف بهره‌مند شوید.

 

درمانگران طب سنتی اسفناج را مفید‌ترین سبزی برای درمان بیماری‌های کبد و معده می‌شناسند و آن را به بیمارانشان تجویز می‌کنند.

 

خوردن اسفناج به تنهایی یا تهیه سالاد با کمک برگ‌های سبز آن در درمان یبوست و کندی عملکرد روده‌ها موثر است.

 

اسفناج موجب تقویت چشم و افزایش قوه بینایی در افراد می‌شود، بنابراین مصرف آن در دوران نوجوانی و می‌انسالی بسیار توصیه می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: نمک پودری ،نمک شیلاتی،نمک دام، نمک میکس، نمک شکری، نمک صدفی ،نمک ضد عفونی ، سنگ نمک ، نمک آزمایشگاهی،استخراج نمک، نمک صنعتی،نمک یددار،مش90،مش100،مش110،مش120،مش 130،نمک غیر تصفیه،ملح،SALT،نمک دباغی،نمک چسب سازی،نمک اسید سازی،نمک چرم سازی،نمک کنسروسازی،نمک سرم سازی، نمک تصفیه آب،نمک نساجی،نمک بهداشتی،نمک گندزدایی،نمک مواد شوینده،نمک خاورمیانه،صادرات انواع نمک،نمک شهرداری،نمک آجیل،نمک خشکبار ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 خرداد 1394 | نظرات ()